Focus Pime i Emprenedoria Marina Alta 2017
Innovació i economia col·laborativa aplicada a comerç i turisme
el jueves, 26 de octubre de 2017 de 09:00 a 14:00
09:00-09:15 Recepció de participants
09:15-09:30 Benvinguda a l’acte
Excm. Sr. Vicent Grimalt Boronat, Vicepresident de Creama i Alcalde de Dénia.
09:30-11:30 TALLERS
09:30-10:30 Taller 1: Neuromàrqueting - Com conèixer les claus de la ment del consumidor
Estem davant una nova era, un nou paradigma del màrqueting, en la qual el consumidor és molt més intel·ligent i complex. Sap allò que vol, com ho vol i quant està disposat a pagar per això, però, realment les empreses coneixem aquest nou prosumer?
Per què compra o per què no compra els nostres productes, en què es fixa quan està visualitzant el nostre màrqueting, què sent, què li agrada, etc.
El neuromàrqueting, fruit de la neurociència aplicada al màrqueting, ens permet entre d’altres moltes coses, conèixer millor la ment d’aquest nou consumidor que és el repte de hui de la gran majoria d’empreses.
Ponents:
- Adriana González Gil, Responsable de Comunicacions de MACOM-Universitat Politècnica de València.
Moderadora:
Rosario Carrió, Vicepresidenta de CEDMA Cercle Empresarial de la Marina Alta.
10:30-11:30 Taller 2: Turisme innovador i sistemes d’intel·ligència turística
En 2016 visitaren Espanya més de 74 milions de turistes, la xifra més alta de la història. Una xifra que pot seguir creixent si el sector segueix esforçant-se en millorar. Com?
Doncs emprant ferramentes com la intel·ligència turística. La intel·ligència turística és la base per augmentar la competitivitat de qualsevol organització turística.
La implantació de sistemes d’intel·ligència turística permet potenciar la competitivitat d’hotels, agències de viatges i altres establiments turístics. A més facilita dades i informació actualitzada sobre tendències, actors clau, canals de distribució, esdeveniments i canvis que es produeixen en el dia a dia.
- Què és la intel·ligència turística i com s’aplica?
- Avantatges de la intel·ligència turística.
- Implantació de sistemes d’intel·ligència turística.
- Què és un destí turístic intel·ligent?
- Eixos d’un destí turístic intel·ligent
Ponent:
-
- Mariano Tarí, Director d'organització i coordinador de Core-Expertos.
- Jessica Ortiz García, Directora Tècnica de qualitat i capacitació d`Inteligencia Turística, S.L.
Moderadora:
Remedios Cerdá Romero, Secretaria General AEHTMA (Associació d’Empreses d’Hosteleria i Turisme de la Marina Alta).
11:30-12:00 Coffee-break
12:00-13:00 Taller 3: L’evolució de la innovació al comerç
El context de consum actual varia i evoluciona cada dia amb el comportament del consumidor. Sembla que els mil·lennistes imposen la tecnologia, però també hi ha d’altres tendències de consum més vinculades a l’experiència, úniques, col·laboratives, etc. que el comerciant no només ha d’analitzar, sinó que ha d’utilitzar, per tal d’adaptar-se a les necessitats del client. Per tot plegat el comerç es troba incrementant valor a la seua relació amb el consumidor i hi incorpora innovacions i serveis que milloren l’experiència del consumidor i aconsegueixen mantenir una economia activa i competitiva als nostres territoris.
- Context del consumidor i el shopping.
- Què és la innovació en el comerç?
- Estratègies del comerç innovador: atenció i assistència, formats, tecnologia i marketplaces.
- Tendències del comerç global.
- Reflexió sobre el comerç sostenible i col·laboratiu.
- Una visió de l'store 4.0: personalització i intel·ligència cognitiva.
Ponents:
- Cristina Gaona, Tutora Consultora internacionalització d’ IVACE. Experta en innovació comercial. Doctoranda en Retail Marketing per la Universitat de Valencia.
Moderadora:
Dayana Santacreu, Presidenta Jovempa Marina Alta.
13:00-14:00 PLENARI
CO-CREANT UNA NOVA ECONOMIA: NOUS MODELS D’INNOVACIÓ BASATS EN LA COL·LABORACIÓ
Estem presenciant una revolució en què som protagonistes. El camí envers una societat i economia de col·laboració és inevitable. Un canvi de gran abast, gairebé imperceptible emperò, que ens condueix des del punt mort improductiu de la cultura del consum individualista al poder de la col·laboració en grup.
Assistim al naixement de multitud de projectes intersectorials de col·laboració que estan suscitant un gran impacte. En una era de fascinació amb les xarxes (Internet, xarxes socials, la globalització), la clau és adonar-se que les connexions són més importants que el connector.
Presideix:
Francisco Álvarez Molina, Director General de Economía Sostenible de la Generalitat Valenciana
Ponent:
“Innovació oberta i co-creació”, a càrrec de Nacho Mas, Connector de OuiShare, una xarxa global de professionals independents que estudien la transformació digital social i col·laborativa. Director del MBA Negoci i Transformació Digital de la Universitat Europea de València.
La clau de la innovació oberta es troba, d’una banda, en saber sintetitzar quin és el problema o l’oportunitat que es vol atacar, per saber després aprofitar al màxim el coneixement escampat per tot el món (partners, proveïdors, petites empreses, universitats, individus brillants, etc.), i localitzar qui té el coneixement per resoldre’l.
Moderadora:
Rosario Donderis, Gerent de CREAMA
Descarrega’t en aquest enllaç el programa en PDF de Focus Pime i Emprenedoria Marina Alta 2017
PONENTS
Jessica Ortiz García
Directora Técnica de calidad y capacitación de Inteligencia Turística, S.L.
Mariano Tarí Serrano
Director de organización y coordinador de Core-Expertos.
Adriana González Gil
Responsable de comunicació i investigadora en Neuromarketing en MACOM Universitat Politècnica de València.
Cristina Gaona
Researcher, Teacher & Consultant in Retail Marketing
Nacho Mas
Connector de OuiShare