Cerrar

es | val   

Com optimitzar la presència del meu negoci a les xarxes socials

Cómo optimizar la presencia de mi negocio en las redes sociales
Antonio Vallejo Chanal en The Social Media Lab

Antonio Vallejo Chanal en The Social Media Lab

Publicado el miércoles, 28 de septiembre de 2016 a las 19:01

És important ser conscient del poder que tenen les xarxes socials per tal de posicionar el nostre negoci en funció del públic que ens segueix en cadascuna d'elles.

Les xarxes socials ofereixen als negocis locals (i no tan locals) la possibilitat de poder arribar a un públic divers i distant. Habitualment, les PIME sempre han trobat refugi i fortalesa en els cercadors per tal de definir la seua estratègia en Internet: o intentant aconseguir un posicionament SEO natural o fent ús de mitjans SEM per tal de poder fer conéixer el negoci a determinats perfils d’usuaris.

Tindre una pàgina web o una botiga en línia ja no és garantia d’èxit per a ningú. Hi ha molta competència en els cercadors, i són milers les pàgines web que es donen d'alta cada dia i que tracten de fer-se un lloc perquè les troben a les milers de cerques que realitzen els usuaris.

Des que van aparèixer les xarxes socials i va proliferar el seu ús entre els individus, i després s'implementaren les solucions per a les empreses, és molta la competència activa que existeix en Internet entre els negocis.

Es pensa poc en el SEO com a ferramenta

Aconseguir destacar és complicat. I les empreses, per desconeixement i mal assessorament, no saben què han de fer perquè el seu negoci siga «trobable». Pèssimes estructures del lloc, pàgines web mal estructurades i plenes de codi superflu i contingut pensat únicament per a l‘usuari que arriba a la pàgina, i no per a aquells que puguen trobar-nos en un cercador.

Quan arriba el moment que el gerent s’adona que ni ell mateix troba la seua empresa quan fa una cerca pels seus productes en Google, és quan un es pregunta per què tinc una pàgina web o una botiga en línia, o que és el que he de fer per aparéixer en els primers resultats de cerca.

SEO és constància. SEO és associació. SEO és identificació. SEO és la perfecta conjunció entre el missatge que es llig en la web i el que Google detecta que cerquen els usuaris. I si es treballa amb temps, és una simbiosi que acaba en un posicionament orgànic difícil de batre per molt SEM que es faça.

SEO Social o el que les xarxes socials poden fer per tu

Però si tens un negoci en línia, pensa com són els teus seguidors en cada xarxa social i personalitza el contingut Social SEO del teu web. Pensa què és el que vols que les pàgines del teu negoci diguen dels teus productes i servicis, i fes perquè ho diguen, independentment dels comentaris que facen els usuaris que els visiten i els compartisquen en les seues xarxes socials.

Converteix-te en un mestre de la seducció i aconsegueix fàcilment que els teus clients es convertisquen en els teus prescriptors i utilitzen les seues xarxes socials per vendre’t. Deixa que utilitzen les xarxes socials per compartir les sues experiències amb les teues marques. I fes que la teua marca es venga a cada perfil estratègic social.

La visibilitat de les empreses en les xarxes socials depèn de com establisquen els missatges que vulguen que reben els usuaris. Missatges associats a les seues pròpies pàgines. Als enllaços que els usuaris comparteixen: concursos, newsletters, pàgines de productes, de servicis, les de contacte...

L’empresa ha de ser capaç de saber controlar la informació que es comunica sobre els seus propis productes i servicis, tant en els cercadors com en determinades xarxes socials: en els cercadors, fent SEO perquè Google t’indexe i et mostre segons els patrons de cerca; en les xarxes socials, propiciant que els enllaços mostren la imatge que vulgues per a determinats usuaris, personalitzant el missatge del claim del títol i establint una descripció que pot convertir-se en reclam de venda.

Existeixen ferramentes que permeten personalitzar la informació que de la nostra empresa o del nostre projecte mostraran els cercadors i en les xarxes socials, i que ajudaran l’usuari a prendre una decisió primerenca per tal de visitar el nostre web.

Sobre això ha tractat la conferencia ofrecida a las pymes valencianas al CEEI de València amb l’objectiu d’aprendre a millorar el seu posicionament en Internet i arribar als seus seguidors en les xarxes socials d’una manera més proactiva.

6.662 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO