Com optimitzar la presència del meu negoci a les xarxes socials
Antonio Vallejo Chanal en The Social Media Lab
Publicado el miércoles, 28 de septiembre de 2016 a las 19:01
És important ser conscient del poder que tenen les xarxes socials per tal de posicionar el nostre negoci en funció del públic que ens segueix en cadascuna d'elles.
Les xarxes socials ofereixen als negocis locals (i no tan locals) la possibilitat de poder arribar a un públic divers i distant. Habitualment, les PIME sempre han trobat refugi i fortalesa en els cercadors per tal de definir la seua estratègia en Internet: o intentant aconseguir un posicionament SEO natural o fent ús de mitjans SEM per tal de poder fer conéixer el negoci a determinats perfils d’usuaris.
Tindre una pàgina web o una botiga en línia ja no és garantia d’èxit per a ningú. Hi ha molta competència en els cercadors, i són milers les pàgines web que es donen d'alta cada dia i que tracten de fer-se un lloc perquè les troben a les milers de cerques que realitzen els usuaris.
Des que van aparèixer les xarxes socials i va proliferar el seu ús entre els individus, i després s'implementaren les solucions per a les empreses, és molta la competència activa que existeix en Internet entre els negocis.
Es pensa poc en el SEO com a ferramenta
Aconseguir destacar és complicat. I les empreses, per desconeixement i mal assessorament, no saben què han de fer perquè el seu negoci siga «trobable». Pèssimes estructures del lloc, pàgines web mal estructurades i plenes de codi superflu i contingut pensat únicament per a l‘usuari que arriba a la pàgina, i no per a aquells que puguen trobar-nos en un cercador.
Quan arriba el moment que el gerent s’adona que ni ell mateix troba la seua empresa quan fa una cerca pels seus productes en Google, és quan un es pregunta per què tinc una pàgina web o una botiga en línia, o que és el que he de fer per aparéixer en els primers resultats de cerca.
SEO és constància. SEO és associació. SEO és identificació. SEO és la perfecta conjunció entre el missatge que es llig en la web i el que Google detecta que cerquen els usuaris. I si es treballa amb temps, és una simbiosi que acaba en un posicionament orgànic difícil de batre per molt SEM que es faça.
SEO Social o el que les xarxes socials poden fer per tu
Però si tens un negoci en línia, pensa com són els teus seguidors en cada xarxa social i personalitza el contingut Social SEO del teu web. Pensa què és el que vols que les pàgines del teu negoci diguen dels teus productes i servicis, i fes perquè ho diguen, independentment dels comentaris que facen els usuaris que els visiten i els compartisquen en les seues xarxes socials.
Converteix-te en un mestre de la seducció i aconsegueix fàcilment que els teus clients es convertisquen en els teus prescriptors i utilitzen les seues xarxes socials per vendre’t. Deixa que utilitzen les xarxes socials per compartir les sues experiències amb les teues marques. I fes que la teua marca es venga a cada perfil estratègic social.
La visibilitat de les empreses en les xarxes socials depèn de com establisquen els missatges que vulguen que reben els usuaris. Missatges associats a les seues pròpies pàgines. Als enllaços que els usuaris comparteixen: concursos, newsletters, pàgines de productes, de servicis, les de contacte...
L’empresa ha de ser capaç de saber controlar la informació que es comunica sobre els seus propis productes i servicis, tant en els cercadors com en determinades xarxes socials: en els cercadors, fent SEO perquè Google t’indexe i et mostre segons els patrons de cerca; en les xarxes socials, propiciant que els enllaços mostren la imatge que vulgues per a determinats usuaris, personalitzant el missatge del claim del títol i establint una descripció que pot convertir-se en reclam de venda.
Existeixen ferramentes que permeten personalitzar la informació que de la nostra empresa o del nostre projecte mostraran els cercadors i en les xarxes socials, i que ajudaran l’usuari a prendre una decisió primerenca per tal de visitar el nostre web.
Sobre això ha tractat la conferencia ofrecida a las pymes valencianas al CEEI de València amb l’objectiu d’aprendre a millorar el seu posicionament en Internet i arribar als seus seguidors en les xarxes socials d’una manera més proactiva.
28/09/2016 19:01 | Antoniovchanal