Cerrar

es | val   

El 80% dels treballadors admet que la neteja influïx en la seua productivitat

Gráfico 1 Influencia de la limpieza en entornos laborales

Segons l’enquesta, elaborada pel Grup Parisien, es valora un bon resultat i que no s’interferisca en el treball

Grupo Parisien

Grupo Parisien

Publicado el lunes, 30 de abril de 2018 a las 09:10

Mostrar ampliado

Gráfico 2. Influencia de la limpieza en entornos laborales

Gráfico 2. Influencia de la limpieza en entornos laborales

Huit de cada deu treballadors confirma que la neteja influïx, no solament en el seu estat de salut, si no en la seua capacitat per a concentrar-se, i en definitiva en el rendiment i productivitat laboral. “Si tan important és l’adequada neteja dels entorns laborals, convé recuperar els cànons de qualitat i servei anteriors a la crisi, la qual va implicar un retall dràstic en la presentació d’aquest servei”, reflexiona el director general del Grup Parisien, Eduardo Corredor.

Al gràfic podem comprovar com el 79% dels enquestats està d’acord o molt d’acord amb que la neteja a l’entorn laboral influïx en el seu estat de salut, mentres que quasi el 85% admet que influïx positivament al seu rendiment.

A més, tenir una oficina o instal·lació netejada influïx en la imatge de l’empresa, especialment si rep visites de clients o proveïdors. Es rellevant fins al punt que incidix en una venda, segons admet el 42% dels entrevistats, front a un 32% que adopta una opinió neutral.

Si és important la neteja als entorns laborals, convé recuperar els cànons de qualitat i servici anteriors a la crisi.

Però si ens centrem en un sector vinculat amb l’alimentació o distribució d’aliments, la importància és encara major, afegix Corredor.

Pel que fa a la prestació del servei, tres quartes parts de les persones entrevistades, diuen que la seua empresa té contractada una companyia externa per a, sobretot, repassar la pols i la neteja general, que representa quasi el 83% dels casos. Els vidres i els tractaments de sòls i altres superfícies, són els altres dos serveis més demanats, segons les respostes del 39% i el 36% dels enquestats, respectivament.

Les hores contractades per al servei de neteja mostra una diversitat important. Mentre que un 34% diu que supera les 10 hores setmanals, altre 28% té contractat un servei de neteja de 3 a 4 hores per setmana, i un 20% solament dedica una u dos hores setmanals, clarament insuficients, segons el director general del Grup Parisien.

A l’hora de valorar el servei de neteja, es pregunta per sis variables: preu, resultat del servei, qualitat dels productes utilitzats, discreció del operaris, que no interferisquen en el ritme de treball, i l’atenció d’incidències urgents.

Es valora un bon resultat del servei, i així ho indica el 80% dels entrevistats, que no interferisca en el ritme de treball (63,1% de les respostes) i que s’atenguen incidències urgents (el 50% dels enquestats)

Ha sigut molt satisfactori comprovar que més de la mitat dels enquestats es mostra molt satisfet amb el servei rebut i no té previst canviar d’empresa de neteja. D’altra banda, el 6% admet el seu desig de canvi i un 40% mostra dubtes. Aquesta satisfacció es reafirma amb la preferència per mantenir la mateixa empresa al llarg del temps, com ho confirma el 57% dels entrevistats amb la seua resposta negativa de no haver canviat de companyia als últims 10 anys. El Grup Parisien és copartícip d’aquesta situació ja que té clients amb més de dos dècades d’antiguitat.  

Pel que fa als motius de descontent, encara que un 52% assegura no tenir-los, els qui sí els tenen es queixen de la qualitat del servei (28%), l’actitud dels operaris (16%), la manca de contacte o mal servei d’atenció al client (14%) o els serveis poc especialitzats (12%). Tanquen la valoració la baixa qualitat dels productes, l’incapacitat per atendre urgències, la limitada formació dels operaris, el preu o la inadequada gestió del personal.

6.035 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO