Cerrar

es | val   

Col·lab premia

Una eina per a impulsar l'eficiència energètica, una botiga en línia de productes de proximitat i una marca de cosmètica natural

Las Naves

Las Naves

Publicado el miércoles, 05 de mayo de 2021 a las 12:26

Impact-E, eina que facilita la definició, gestió i seguiment de polítiques d'eficiència energètica en municipis, Mercat Horta Viva, botiga en línia que agrupa xicotets productors de proximitat, i Maminat, marca de cosmètica natural i ecològica elaborada amb ingredients mediterranis han sigut triats com els millors projectes de la tercera edició dels programes d'acceleració de Col·lab. Les 15 startups accelerades han presentat els seus projectes en el Demo Day de l'edició, després de sis mesos de treball, en els quals han rebut formació i mentorización per part de l'equip de l'acceleradora de projectes de triple impacte (social, mediambiental i econòmic) de Las Naves, centre d'innovació de l'Ajuntament de València.

Entre les altres dotze iniciatives, estan un suport per a reforçar la seguretat en patinets elèctrics; una App que garanteix la distància personal en el context de pandèmia; uns pantalons que es visten des de dalt co-dissenyats al costat de persones amb discapacitat; un sistema per a la gestió sostenible d'organitzacions associatives; tecnologia per al desenvolupament col·laboratiu de projectes creatius; una plataforma d'ocupació vinculada a sostenibilitat; una xarxa d'assistència a immigrants, o una eina de mesurament i reporte de les estratègies de sostenibilitat en les empreses.

Fermín Cerezo, cap de Servei d'Innovació i Gestió del Coneixement a l'Ajuntament de València, va felicitar a tots els equips que van participar en l'esdeveniment i va destacar l'aportació de les iniciatives accelerades en Las Naves per a millorar la vida de les persones. "En relació a l'estratègia Missions València 2030, al voltant de la ciutat s'està unint un ecosistema, basat en la col·laboració pública i privada, que pot generar un impacte diferencial respecte a altres territoris", va subratllar.

En aquesta línia, Marta Chillarón, directora de les Naus, va apuntar que "els projectes amb els quals s'ha treballat en l'acceleradora pública han contribuït a construir la ciutat somiada en les Missions 2030 de València: més saludable, sostenible, compartida, emprenedora i pròspera".

Els tres equips premiats en el Demo Day han rebut una aportació econòmica per a impulsar el desenvolupament dels seus projectes. En el cas de Impact-E (del programa de ‘pre-acceleració’, centrat en iniciatives que estan buscant la validació i el reforç del seu model de negoci), va rebre 3.000 euros; Mercat Horta Viva (de ‘acceleració’, aquelles que han validat el seu model de negoci i han iniciat la comercialització o estan a punt de fer-ho), 4.000 euros, i Maminat, (de ‘scale-up’, en procés de consolidació de l'equip i creixement del model de negoci i vendes), 5.000 euros.

34 startups accelerades en any i mig

"Nostres startups han aconseguit molts assoliments, malgrat la situació de pandèmia en la qual ens trobem i les dificultats que ha comportat. Durant els últims 6 mesos, algunes d'elles han iniciat o han consolidat la seua expansió a nivell nacional, unes altres han començat o reforçat els seus processos d'internacionalització, algunes han completat amb èxit campanyes de crowdfunding, vàries han guanyat prestigiosos premis internacionals d'innovació i moltes han generat ocupació, la qual cosa és especialment valuós en aquests dies. Si prenem com a referència les tres edicions desenvolupades, en l'últim any i mig hem treballat amb 34 startups i 160 persones, de 17 nacionalitats", va destacar Mauro Xesteira, responsable de Col.lab.

Xesteira va agrair la confiança i l'esforç a cadascun dels 15 equips que han participat en la tercera edició del programa d'acceleració de Col.lab, que han presentat els seus projectes i plans de futur durant el Demo Day, en Las Naves.

En la categoria de ‘pre-acceleració’, van intervindre Impact-E; MeuTeu Co-design Lab (moda inclusiva i sostenible, co-dissenyada amb persones amb discapacitat); AI-Vision (tecnologia que garanteix la distància interpersonal en el context de pandèmia); Dumco (xarxa de magatzems urbans col·laboratius sostenibles), i Valua (disseny i distribució de art toys, inspirats en el món faller).

En ‘acceleració’, al costat de Mercat Horta Viva, han participat Jibu H20 (fomenta el consum d'aigua de l'aixeta, a través d'un nou concepte de 'refilling station'); Bioscore (sistema de classificació d'hotels per criteris de sostenibilitat i elaboració de memòries no financeres); Glissandoo (plataforma per a digitalitzar la gestió de comunitats musicals); Skroller (suport per a patinets elèctrics que millora control, estabilitat i confort), i Soundcool (sistema que permet realitzar creacions musicals i audiovisuals, en directe i de manera col·laborativa, a distància, des de qualsevol dispositiu connectat a Internet).

En la categoria ‘scale-up’, han sigut accelerats, al costat de Maminat, INMI (serveis professionals per a la comunitat migrant); Emplogreen (plataforma d'ocupació especialitzada en economia de triple impacte), i Organic Boosting (plataforma d'exportació automatitzada, de marques ecològiques i de producció orgànica, a supermercats de tot el món).

4.727 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO