Cerrar

es | val   

Ets client o tens clients?

Empatitzes amb els teus clients? 4 fases per a conèixer a fons els teus clients

ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.

ARIMA CONSULTORIA Y GESTION S.L.

Publicado el martes, 31 de mayo de 2016 a las 16:40

Mostrar ampliado

Clientes satisfechos

Clientes satisfechos

Els clients són la base de qualsevol empresa, són la raó per la qual existeixen, sense ells la millor estratègia empresarial manca de sentit. Per tant, és raonable i lògic que una empresa haja de reconèixer rigorosament els seus clients, amb la finalitat d’oferir-los un producte o servici adaptat a les seues necessitats. El procés per a conéixer el teu client comporta les següents fases: FASE 1: SEGMENTA FASE 2: HUMANITZA FASE 3: EMPATITZA FASE 4: VALIDA FASE 1: SEGMENTA En esta fase has de respondre la pregunta: a quines persones dirigisc el meu producte o servici? Per a donar resposta a esta pregunta hauràs de conéixer els factors sociodemogràfics comuns que tenen els teus clients (edat, sexe, lloc de residència, nivell d’ingressos, nivell educatiu, situació familiar, situació laboral, religió, creences, cultura, etc.). Els teus clients tindran un o diversos factors sociodemogràfics comuns; has d’averiguar-los i establir un perfil de consumidor que et permetrà realitzar una primera aproximació al teus clients. Així, és possible que els teus clients tinguen edats, creences i cultura similars, o tal volta siguen diferents per edats però tinguen en comú un alt nivell educatiu i d’ingressos; dos perfils diferents que requereixen estratègies diferents. FASE 2: HUMANITZA Els teus clients no són un segment, sinó que són persones, i per això has de conéixer-les, saber on viuen, com els diuen, a què es dediquen, i poder així conéixer el perquè de les seues accions. Dibuixa els teus clients i visualitza’ls. FASE 3: EMPATITZA Una vegada sabem qui són els nostres clients no podem parar el procés, ja que hem de conéixer quin és el seu entorn, què senten i per què es veuen influenciats, entenent sempre que no són individus aïllats, sinó que formen part d’un sistema interconnectat. Averigua què pensa i sent el teu client, què veu, què escolta, què diu i què fa, a més de quines són les seues pors i quines les seues motivacions cap al teu producte o servici. FASE 4: VALIDA En respondre totes estes preguntes, ix al carrer, entrevista’t amb ells i comprova que tot el que has respost és cert, que les teues creences sobre les motivacions són correctes, modifica’n aquelles en les quals hages errat i afegeix-n’hi les noves que trobes. Així obtindràs una anàlisi profunda del perfil dels teus clients, cosa que et permetrà adaptar la teua oferta d’una forma més efectiva i poder construir relacions sostenibles a llarg termini. Ja saps com fer-ho, què esperes per a empatitzar? www.arimaconsultores.com
6.440 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO