Neuromarketing, 5 tècniques per a aplicar a la teua empresa
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el jueves, 01 de marzo de 2018 a las 12:03
Quan parlem de Neuromarketing, eixa capacitat per a influir de manera subconscient als clients, pareix que solament hem de centrar l’atenció a les grans empreses. El neuromarketing fa referència a com les acciones de marketing influeixen al nostre cervell a l’hora de comprar. Per molt complicat que puga parèixer, el neuromarketing és una tècnica fàcilment aplicable a tot tipus d’empreses, sense tenir en compte el sector o el tamany de la mateixa.
No és un secret que les persones, en la majoria d’ocasions, diguem més a través dels nostres gestos i de la nostra manera de comportar-nos que amb les paraules. El truc està en la capacitat de les empreses per a detectar les reaccions dels seus clients als diferents estímuls.
Arribar a les emocions del client és el vertader objectiu ja que així s’aconseguirà l’acció. Quan realment sentim alguna cosa i eixa cosa connecta amb nosaltres, és quan verdaderament aconsegueix atraure’ns. D’altra banda, aquells aspectes que depenen de la raó lleven implícit un procés de reflexió que segurament implique una serie de valoracions prèvies a la compra.
Però, com aplicar el neuromarketing a la petita i mitjana empresa?
Aplicar els principis bàsics del neuromarketing al teu projecte empresarial, pot obrir les portes a noves oportunitats empresarials amb les quals la teua empresa puga créixer. Et donem algunes pistes dels més importants per a que els apliques a la teua empresa tant prompte com pugues.
1. Defineix la teua proposta de valor
En la majoria d’ocasions, allò que porta a una persona a comprar un producte en lloc d’un altre no és el preu, si no allò que fa que el producte o la seua marca siga significatiu. Abans de llançar qualsevol producte al mercat, és important establir quines són les característiques que el fan exclusiu o diferent si el comparem amb altres productes de similars característiques. Aquest valor diferencial es converteix en el eix central per a atraure als clients.
2. Coneix al teu client
Les persones som diferents, i aquelles coses que a algunes persones gaudeixen, altres no i al contrari. La percepció de l’entorn varia en funció de cadascun dels individus. D’eixa banda, no podem aplicar les mateixes tècniques a tots els nostres clients. Quan volem vendre un producte, escoltar és doblement més important que parlar. S’han de detectar les necessitats individuals de la persona que té la intenció de comprar per a individualitzar la nostra proposta.
3. Treballa per a integrar els 5 sentits
El neuromarketing funciona a través dels cinc sentits. Escoltar el venedor, fixar-nos en allò que veiem o en les ofertes disponibles, intervé directament al procés de compra. Però no són els únics aspectes a tenir en compte. Les percepcions que es poden generar a través del tacte, el gust o l’olfacte també tenen la seua influència als processos de venta. Establir un olor que el client identifique amb el teu negoci, il·luminar correctament aquells productes que es volen destacar o crear espais que d’una u altra forma connecten amb el client, són aspectes que s’han de treballar des de les empreses. L’objectiu del neuromarketing en aquest sentit, és crear una imatge de marca amb la qual els clients estiguen còmodes. Per tot allò, és important que els cinc sentits estiguen presents des del mateix moment que el client entre en contacte amb nosaltres.
4. Millora la teua proposta
Al fil de les premisses anteriors, no basta únicament amb llançar una proposta de valor potent al mercat ja que hem d’adaptarla a les demandes del mercat. Pot ser que el producte o el servici que intentes vendre siga perfecte, però pot ser, sobretot al principi, que la proposta no siga suficient per a captar l’atenció dels nostres clients. Si realment vols traslladar la teua passió pel producte o servici als teus clients, és fonamental que busques una manera de potenciar-lo. Si coneixes be els clients i tens una proposta de valor significativa, preparar el producte o servici per a arribar exactament a les persones que vols arribar, serà la tasca més senzilla.
5. Aposta per la senzillesa
Altre dels factors destacables pel que fa al Neuromarketing és que el menys és més. Quan creixem, les responsabilitats i les tasques diàries es multipliquen, per això busquem les facilitats i la senzillesa a l’hora de fer una compra. Tot allò que facilite la nostra labor diària i que ens evite perdre el temps, generarà major interés per la compra que allò que necessita manual d’instruccions inclús per a llevar-lo del seu envoltori.
En definitiva, apostar pel neuromarketing a la teua empresa, és treballar per a generar sensacions als clients. Unes sensacions que posteriorment, derivaran en emocions i que seran clau en la decisió final de compra.
Les marques que verdaderament perduren al llarg del tems, no solament destaquen per la qualitat dels seus productes o pel preu dels mateixos, si no per la seua capacitat per aconseguir que els seus clients senten que són ells els que tenen la sort d’apostar per la marca i no al contrari.
¿Vols aprendre més sobre neuromarketing? T'esperem a la jornada `Vendre a través de les emocions' que impartirà el dimarts, 6 de març, Yolanda Pérez al CEEI. Pots inscriure't ACÍ.
01/03/2018 12:03 | Trianabueno
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)